Podcast 59 - Waarom en hoe je branding in moet zetten voor jouw PT business, Prepperdeprep
In deze podcast hebben we te gast twee enorme stuiterballen, de jongens achter Prepperdeprep, Kenneth en Chris!
Eén ding is zeker na deze podcast ga jij veel meer aandacht aan je branding besteden!
Achtergrond
Chris is ooit begonnen als videograaf, hij besefte na zijn studie dat hij het vak het beste kon leren in de praktijk. Al snel was hij bekend met storytelling en ging hij zich meer in marketing verdiepen. Branding is een groot onderdeel van marketing.
Kenneth heeft een achtergrond bij de Universiteit en heeft voeding en diëtiek gestudeerd. Hij is aan crossfit gaan doen bij een crossfitbox, waar hij later ook coach werd.
Tijdens covid heeft Kenneth een programma over voeding opgezet, waar Chris een deelnemer van was. Chris had wat hulp nodig en is toen met Kenneth in gesprek gegaan. Na dit gesprek is Prepperdeprep ontstaan.
Luister of lees lekker verder en laat je inspireren door hun branding!
Wat is Prepperdeprep?
Prepperdeprep is een maaltijdservice voor atleten. Bij deze service combineren ze gezond en lekker met gemak. Dit is voeding die bijdraagt aan een betere prestatie in de gym en in je werkveld.
Bij preppen zie je vaak dat mensen drie dagen hetzelfde eten. Met Prepperdeprep zie je juist veel variatie. Maar om dit idee goed neer te zetten hadden ze meer nodig dan alleen een goede kok.
Met de kennis van Kenneth over voeding, een goede kok en een super goede branding kunnen ze mensen inspireren en motiveren. De manier waarop we mensen informeren is ontzettend gaaf. Na een week of 4 gaan mensen de eigen motivatie verliezen, de kans om te falen is dan groot, ze zoeken dan naar redenen waardoor mensen aan gaan staan, om het effect om te keren van korte naar lange termijn effecten.
Enthousiast
Als je los weet te maken hoe je mensen kunt enthousiasmeren om vol te houden, dan kan je verder aan de slag. De coaching wordt daardoor ook veel leuker en mensen kunnen meer geven.
Bij de branding is het van belang dat je echt de taal van de klant spreekt
Aldus Naomi
Hoe groter de organisatie wordt en hoe groter de doelgroep wordt, hoe meer je branding moet toepassen. Als je alleen bent heb je veel meer controle over je bereik.
Veel mensen beginnen met een huisstijl/ logo, maar waar je beter mee kunt beginnen volgens Chris is het merkverhaal. Wat wil jij als merk neerzetten in deze wereld en waarom doe je dat?
Wat is jouw missie, visie, maar ook jouw drive? Simon Sinek is daar heel groot in geworden met het filmpje ’It starts with why’.
Als je groter wordt heb je een ijzersterk verhaal nodig als je wilt dat het verspreid wordt
Aldus Chris
Inspirerend
Veel bedrijven kijken naar een periode van 3 tot 5 jaar. Binnen die tijd verwachten ze een bedrijf te zijn die bepaalde doelen heeft bereikt, in plaats van hoeveel mensen ze geholpen hebben. Door je visie en je eigen verhaal te schrijven ga je er anders tegen aan kijken. Zo inspireer je meer mensen en op het moment dat je zo een visie neerzet veranderd je product ook. Je wordt in dienst gesteld in plaats van dat je je product probeert te pushen.
Korte termijn vs lange termijn
Kenneth is lifestyle coach en vanuit het coachperspectief is ondernemen soms lastig, je bent erg bezig met het hier en nu, de week tot week business. Om voor jezelf een split te maken in de lange termijn en de korte termijn is lastig, je wil jezelf immers nu van inkomen wil voorzien. Wil je op de lange termijn iets bereiken, dan moet het meer over je boodschap en je kernwaarden gaan.
Kernwaarden op kleur
Waar Kenneth op aan gaat is, als hij merkt dat zijn diepere laag aangeboord wordt, zijn zakelijke kernwaarden zijn dan ook heel belangrijk voor hem en liggen dicht bij zijn persoonlijke kernwaarden. Vertrouwen is voor Kenneth heel belangrijk, de kleur rood staat voor een soort alfa leider, daarom kiest hij bijvoorbeeld meer voor groen, wat staat voor vertrouwen en vriendelijk. Geel is weer heel erg creatief en uitgesproken. Blauw staat voor data gedreven en analytisch. De kleuren voor Kenneth zijn dan ook groen, een beetje blauw en soms wat geel.
Wil je echt strijden en gaan voor cijfers, dan is het oké, maar dan is Kenneth niet de coach voor jou.
Probeer de boodschap die je hebt in lijn te laten zijn met het product dat je aan biedt en de persoon die je bent.
Aldus Kenneth
✅ Tip: Denk bewust na, hoe kom je over als persoon, maar ook hoe kom je digitaal over. Het is belangrijk niet alleen je eigen verhaal te vertellen, maar laat de klanten ook naar voren komen. Hierdoor ontstaat vertrouwen. Wat zijn de emotietriggers van jouw klant? Breng het in kaart, gebruik deze kennis en deel het, dan willen mensen met jou in contact komen.
Klantrelatie
Om gezond te kunnen groeien heb je een duurzame relatie nodig met je klanten. Om je te onderscheiden heb je een goede samenstelling nodig en moet je geloven in je product en dat je de prijs waard bent, zodat mensen het ook gaan voelen.
Draag je boodschap uit
Hoe draag je jouw boodschap uit? Kijk op de website van Prepperdeprep, het gaat over voeding, maar vooral ook om lekker eten, daarbij mag het ook nog leuk zijn. We gebruiken kleuren, lettertypes etc. De boodschap van Prepperdeprep zie je de hele site door terug komen.
Bij branding komt alles bij elkaar. Wil jij goed op weg met je branding luister dan deze podcast. Chris en Kenneth delen hun kennis met jou.
Heb jij een brandende vraag, of een case die je wilt voorleggen aan Chris en Kenneth? Stel hem dan, zodat ze op 2 juli tijdens het kwartaal evenement jouw vraag kunnen beantwoorden.
Je kan Kenneth en Chris vinden via:
➡️ Instagram @prepperdeprep
➡️ Website www.prepperdeprep.nl
Wil jij sparren met collega ondernemers?
Elke week staat ons team voor jou klaar, haak jij ook aan? Deel jouw uitdagingen, hoogtepunten en/of help een collega uit de brand tijdens de Sneaker Support!
Stuur ons een berichtje en je ontvangt een unieke link om deze Sneaker Support bij te wonen.
Presteren doe je niet alleen, winnen doe je samen!
Njoya day!