Bewezen concepten voor Personal Trainers & Coaches, LIJFSTIJL Coaches Netwerk

In deze podcast hebben we een bijzondere gast: Rob Trousselot van LIJFSTIJL Coaches.

Hij is al 20 jaar actief in deze branche en begon als personal trainer. Rob zijn trademark: oplossingsgericht. Daarnaast is zijn kennis is groot en gaat way back!

Lijfstijl Coaches maakt een enorme groei door. Het kunnen verbinden en denken in oplossingen, zeker in de afgelopen tijd, is een uitdaging voor de meeste. Bij LIJFSTIJL Coaches, werken ze met een unieke formule op een ontspannen manier. 

In deze podcast krijg je diverse handige tips, hoe je een echte verbinding kan maken met je klant en hoe je hen kan opvolgen. Er komen verschillende voorbeelden voorbij waar je mee aan de slag kan. Maar als je alle ins en outs wilt weten, dan raden we je aan om naar het kwartaal event te komen dat 2 april in Utrecht plaatsvindt.

Ook komt aan bod hoe Rob in Corona Tijd met zijn team creativiteit hebben gebruikt om een groei in omzet te realiseren.

‘Fitness was een eenzame sport’

Vroeger haalde mensen hun doelen niet ook al konden ze onbeperkt sporten. Hoe dit kwam is Rob gaan onderzoeken en daar kwamen onder andere deze resultaten uit:

  • ➡️De frequentie moest omhoog
  • ➡️Opstartbegeleiding was niet genoeg, er moet meer fun in
  • ➡️Meer commitment naar de trainer toe
  • ➡️Meer nodig dan alleen een trainingsschema of voedingsadvies
  • ➡️Het zit hem in het helpen vol te houden, om de richtlijnen uit te voeren met wederzijds commitment.

Hoe doe je dat, zorgen voor wederzijds commitment?

Rob legt uit dat ze 12 jaar geleden begonnen met een andere aanpak, het werken op afspraak, zowel personal training als personal group training. Mochten mensen niet komen opdagen dan werden deze mensen opgevolgd. 

Opvolgen, hoe doe je dat dan? Just ask: Jammer dat je er gisteren niet was, wanneer haal je de les in?

Tip: Een manier was om elke drie maanden even een kwartiertje zitten met de klanten 1 op 1, dat zorgt voor commitment.

Je kan direct checken hoe het met de klanten gaat. “De afspraak, is dat mensen 80% van de afgesproken tijd komen” zegt Rob. Daarnaast kan je de mensen die het niet halen vragen om de lessen in te halen. 

Vraag daarbij of de klant zijn eigen doelen nog gaat halen, denk mee, start bijvoorbeeld een buddy team, zodat je klant samen met iemand anders naar de lessen komt. Leg daarbij uit dat het in hun eigen belang is. 

‘Geen commitment betekent het einde van het abonnement. Dit was één van de dingen die wij anders deden. Door het ritme wat we creëerden om resultaten te behalen, werden mensen afgerekend op hun inzet, op een positieve vriendelijke manier’

Aldus Rob

Het idee omzetten tot werkelijkheid

We willen de mensen meegeven dat ze niet alleen bij ons in de studio aan hun leefstijl moeten werken, maar net als iedereen voor het leven. We zorgen voor vernieuwende concepten, schrijven over rand onderwerpen zoals bewegen op de werkplek, stress etc. 

We hebben hard gewerkt aan het belang van het ritme, zodat de mensen inzien dat het in hun belang is. Op deze manier hebben we een goed werkend systeem neergezet. Haalde je het niet, dan hadden we nog tools om je doelen wel te bereiken. 

Van mond tot mond werden de volgende woorden herhaardelijk uitgesproken:

"als je daar traint doen ze er alles aan om jou als klant je doelen te laten behalen."

Je wil je klanten het gevoel geven dat ze geen nummer zijn, dit is een belangrijk aandachtspunt. 

In deze podcast leggen we uit hoe je dit zou kunnen toepassen, denk daarbij aan: 

  • ✅Laat de klant zich als individu gehoord worden
  • ✅Vraag feedback
  • ✅Vraag reviews

Oprecht en integer

Er zijn veel mensen die jouw berichten bekijken, daar hoor je niets van terug, maar weet dat er genoeg mensen zijn die actief meelezen en er veel aan hebben. Omdat je je oprecht en integer inzet, zullen ze een positief beeld van je krijgen, dit zal werken als een motivator voor mensen om jou te helpen er ook zelf voor te gaan.

Dit concept heeft zichzelf bewezen

Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen leven, dat is duidelijk. Er zit echter een groot verschil tussen ons concept en mensen die zelf hun gang kunnen gaan, en dat heeft zichzelf bewezen.

Wat mensen daadwerkelijk willen is belangrijk, ze dit het vaak als werken, maar als jij als personal trainer ze kan laten zien, dat het niet om het werken gaat. Dat het gaat om het resultaat, zoals niet meer moe zijn na een wandeling, nog energie over hebben voor andere dingen. 

Van moeten naar willen

Wat wil jouw klant gaan beleven? Het is een kwestie van bewegen om te beleven. Op deze manier ga je van moeten naar willen, zo hebben we nog honderden voorbeelden om op een andere manier met de klant aan de slag te gaan.

Wil jij gratis toegang tot de succesvolle LIJFSTIJL Formule? 

Krijg direct toegang tot tientallen GRATIS documenten.

Je kan gratis in onze E-Learning omgeving de eerste 2 of 3 stappen per fase inkijken, zo heb je toegang tot:

  • ✅Intake vragenlijst
  • ✅Marketing campagne
  • ✅Gratis klantpresentaties
  • ✅Workshops
  • ✅Opdrachten en meer

Waarom moeilijk doen als het samen kan?

➡️Meld je aan op >>> lijfstijlcoaches.nl/gratis

Het kwartaal event voor ZZP personal trainers dat je niet wilt missen!

Kant en klare campagnes komen aan bod tijdens het kwartaal evenement 2 april. Heb jij net zo veel zin als Naomi in het live evenement, laat je inspireren en >>> schrijf je in via deze link

Wie kan je verwachten?

Naast Rob Trousselot, staan de volgende sprekers te trappelen om jou te inspireren:

  • Willem Hilberdink (UnScared Fitness)
  • Remi Brouns (Sportverloning)
  • Igor Gootjes en Wassili Birbilis (Selfcontrol).

Het belooft een fantastische evenement te worden! Wij hebben er zin in! Zien we je daar? Ticket sale is geopend t/m 27 maart!

 >>> schrijf je in via deze link

Presteren doe je niet alleen, winnen doe je SAMEN
Njoya day!