Vorige maand was Naomi Rinsampessy te gast in de FitNation podcast.
FitNation is het platform voor fitnessondernemers, sportschool- en studio-eigenaren en personal trainers. Groei jouw fitnessonderneming.
Zij organiseren webinars, podcasts en een jaarlijkse conferentie om ervoor te zorgen dat je altijd blijft leren.
Helemaal tof dat de initiatiefnemer van Ondernemen Op Sneakers te gast was! Alle reden om deze week deze aflevering met jou te delen.
Tijdens deze aflevering:
- De do's en don'ts van het opzetten van je eigen personal training onderneming
- Het opbouwen van een klantenkring
- Hoe behoud je de focus als ondernemer?
- Gouden tip voor fitnessondernemers
Kijk/Luister je mee?
Elk kwartaal een evenement
Naomi heeft kijk op de behoefte van nu in de branche. Samen komen, sparren met elkaar, hoe zet je dingen op?
Al deze onderwerpen brengen we samen in ons kwartaal evenement, dit evenement is onderscheidend, als ondernemer werken we graag in ons bedrijf, omdat onze passie daar ligt. Jij hebt de keuze gemaakt om niet in loondienst te gaan werken maar als ondernemer. En ondernemen is niet alleen maar leuk. Er moet ook aan je bedrijf gewerkt worden. In deze aflevering vertelt Naomi hoe zij de dingen die ze niet leuk vond, leuk maakt, zoals sales. Ondertussen is ze een Salestijger en doet deze transformatie haar bedrijf goed!
Aan het bedrijf werken is dus super belangrijk, doe dit elke week een paar uurtjes consistent en omring jezelf met anderen als je dat doet. Dan behaal je het snelst de resultaten waar je naar verlangt.
Tijdens het kwartaal evenement bespreken we deze topics, we hakken ze in kleine stukjes en daarmee gaan we in het kwartaal verder.
Een topic op dit moment is bijvoorbeeld, hoe je je tijd goed in kan delen, met Remi Brouns. Ondernemen is keuzes maken, daarbij hoef je je niet schuldig te voelen. Werk jij volgens je kernwaarden, dan heb je hier geen last van.
Ook een topic is Personal Branding, iets wat personal trainers nodig hebben. Wil jij een goed lopend bedrijf dan is het belangrijk dat jouw tone of voice overeenkomt met de boodschap, die jij op je media kanalen uitdraagt. Kenneth en Christopher zijn expert Personal branding en hebben met grote merken gewerkt.
Rob Trousselot van Lijfstijl Coaches is uiteraard van de partij, hij gaat het hebben over de concepten die je nu hanteert, hoe je die kan vernieuwen en hoe je van A naar B kan gaan werken. Zijn fantasie is HUGE en of je nu wel of niet met hun formule gaat werken, je hebt altijd wat aan zijn tips!
Wassili en Igor nemen je mee in het verhaal om jouw business heen, de marketing en sales. Automatiseringen en funnels, daar hoefde je 10 jaar geleden bij Naomi niet mee aan te komen. Maar nu vindt ze het geweldig. Daar liggen echt kansen, die je niet mag laten liggen.
De do’s en don’ts van het opzetten van je eigen personal training onderneming
Opleiding:
Vooral belangrijk is volgens Naomi de opleiding. Dit is gewoon echt nodig. Het stap budget is triest, die hiermee aan de slag gaan missen essentiële kennis en onderdelen. Je ziet vaak dat deze mensen zelf iets geprobeerd hebben dat werkt daar willen ze dan een business van maken.
Kies dus voor een gedegen vakopleiding en geen stap budgetcursus!
Onderscheidend vermogen:
Ook belangrijk is om te weten waar je het voor wilt doen, waarmee je je onderscheidt. Nergens zijn zoveel coaches als in Nederland. Kies een doelgroep en speel daarmee, ontdek wie bij je past en verdiep je verder in je doelgroep. Volg trainingen om je kennis verder uit te breiden en verdiep je in het ondernemen. Dat is ook waar Ondernemen met sneakers bij komt kijken.
Omzet:
Hoeveel omzet heb jij nodig, waarvan ga jij leven en wat voor buffer heb je nodig? Kijk ook naar mogelijkheden, wat als jij geen fysieke trainingen om welke reden dan ook kan geven, wat kan je dan nog wel, zodat je geld blijft verdienen.
Expert status:
Spreek de mensen aan, laat zien waar je voor staat. Geef mensen het gevoel dat ze voor hun probleem bij jou goed zitten.
Het opbouwen van een klantenkring
De concepten waar Naomi meewerkt, dat is niet voor iedereen betaalbaar of haalbaar. Ze kan wel heel duidelijk advies geven wat mensen kunnen doen. Wat wel haalbaar is in jouw specifieke situatie.
Houdt in gedachten, jij bent de expert en de klant wil niet nadenken, deze wil gewoon volgen. Dit is een van de redenen, waarom het matcht met de mensen die Naomi traint. Het kan daarom fijn zijn om een totaalpakket aan te bieden.
Doe wat bij je past en wat bij jouw doelgroep past. Breng in kaart wat zijn de kernwaarden zijn van je klant, wat willen ze en hoe leven ze?
Vraag jezelf af, wat is jouw ideale werkomgeving?
Kijk goed naar of je wilt reizen voor je werk en of je behoefte hebt aan collega’s.
Naomi: probeer het zo comfortabel mogelijk te maken, om het meest oncomfortabele op te zoeken tijdens de trainingen
Marketing is vaak duur en beginners weten nog niet hoe ze het in moeten zetten. Je kan heel veel doen met referrals, heb je klanten vraag dan om reviews, bijvoorbeeld google reviews.
Referrals is iets anders dan een review namelijk jouw tevreden klanten vragen of ze naar je willen doorverwijzen of een cadeaubon wil weggeven. Als jouw klant tevreden is, waarom zouden ze dat dan een ander niet gunnen.
Bij reviews is het vooral belangrijk dat het relevant is. Bedenk waar je allemaal reviews vandaan kan halen. Als je mensen bewust maakt van de resultaten die ze behalen, dan kan je de mensen bijvoorbeeld even filmen, vraag of je de verhaallijnen van klanten mag delen.
Naomi geeft in deze podcast een paar toffe ideeën hoe je dit aan kan pakken.
Websites en reviews worden steeds belangrijker, die zorgen voor social proof. Spreek daarop de taal van je klant.
Dus niet: Kijk is hoe goed ik ben..
Wel: Dit is wat jij ook kan bereiken..
Weet je niet hoe je dit moet aanpakken, neem dan eens contact op met Igor en Wassili, ze nemen je veel werk uit handen.
Commissies
Werk samen met massagesalons, therapeuten etc. werk eventueel met commissies! In deze podcast vertelt Naomi hoe ze dat aan pakt, echt een waardevolle tip om zelf ook toe te gaan passen. En niet zo moeilijk als je misschien denkt.
Hoe behoud je de focus als ondernemer?
Er komen leads binnen via je marketingtool. Dan moet je de telefoon oppakken, hoe langer je dat uitstelt, hoe kouder de lead wordt. Naomi doet de sales graag. Maar het gevoel iemand iets door de strot te duwen, dat wil ze niet. Ze heeft een manier gevonden om het op een goede manier aan te pakken en is het zelf heel erg leuk gaan vinden. Luister hoe ze dit aanpakt. Neem deze informatie goed in je op, want als jij je sales wil verbeteren, dan moet je weten hoe je salesgesprek er van te voren uit ziet, hoe het doel eruit ziet en hoe een opvolgsysteem je helpt bij de juiste stappen.
Dit is goud waard:
- ✅ Maak het voor jezelf makkelijk om contact met klanten op te nemen. Maak het ook makkelijk voor de klant om contact met jou op te nemen.
- ✅ Laat horen waar je voor staat en maak keuzes, je kan niet je agenda alleen maar indelen met leuke dingen. Het is ook belangrijk om te kijken hoe je je agenda in delen en tijd besteed aan de dingen waar je omzet uit haalt.
- ✅ Als je inzicht hebt in waar jij je tijd aan besteed, dan kan je net als Naomi drastische keuzes gaan maken, zodat jij je tijd dubbel en dwars terug verdient.
- ✅ Als je mensen traint en begeleidt dan moet je soms iets doen dat buiten je expertise ligt, betrek er dan mensen bij die je voor deze dingen kan inzetten. Focus op het geen waar jij goed in bent, waar jouw missie en passie ligt. Jouw netwerk is jouw zekerheid. Je hoeft maar in één ding goed te zijn en dat is weten wie je waar in zet.
De FitNation-podcast wordt mogelijk gemaakt door Virtuagym, het alles-in-één fitnesssoftwareplatform voor een toekomstbestendige fitnessonderneming. Ontdek Virtuagym hier
Bitly YouTube: http://bit.ly/Virtuagym-NL
Bitly Anchor: http://bit.ly/VirtuagymNL
Wil jij sparren met collega ondernemers en samen aan je bedrijf werken?
Dan zien we jou bij het kwartaal evenement van, of je kan aanhaken bij ons kwartaal programma.
Wil je hier meer over weten?
Plan dan >>> via deze link een gesprek in
Luister om de woensdag naar een nieuwe aflevering en groei met ons mee.
Heel veel luisterplezier en Njoya day!