Hoe bespaar je tijd, geld en dus energie
14 juli 2021 
16 min. leestijd

Hoe bespaar je tijd, geld en dus energie

🎙Tijdens deze aflevering vertelt Remi Brouns de redenen waarom hij een bijdragen wilt leveren aan dit Kennis- en netwerkplatform.

Uiteraard zijn er waardevolle aandachtspunten de revu gepasseerd⤵️

✅Hoe je meer tijd kunt besparen/winnen
✅Concurrentie, hoe ga jij hiermee om
✅Waarom je als team ben je weerbaarder bent
✅Hoe flexibiliteit als ondernemer tot mooie dingen kan leiden
✅Waarom het belangrijk is om regelmatig terug te gaan naar de tekentafel
✅Feedback, van wie en waarom
✅Zet je eigen successen opzij en focus op je klant
✅Krijg voldoening en zingeving

Gek genoeg werken we al 15+ jaar in dezelfde branche en hebben onze paden elkaar nooit gekruist. De laatste tijd spreken we elkaar heel vaak. Ze zeggen vaak ook dat mensen elkaar op een gegeven moment aantrekken als je dezelfde interesses hebt. 

Remi Brouns is een eerder in onze podcast aanwezig geweest. Vorige week was ik te gast bij FitBusiness podcast, deze komt een deze dagen online. Super leuk dus!

Remi Brouns is een fitness ondernemer, onwijs fanatiek, een heel ambitieus binnen de branche. Uiteindelijk heb gevraagd of hij een onderdeel wilt zijn van dit Kennis- en netwerk platform voor (personal) trainers & coaches in Nederland en België. 

Voordat ik deze vraag überhaupt kon stellen, vroeg jij mij al: 

"Als kan ik iets voor dit platform kan betekenen, dan hoor ik het graag. Want ik vind het zo'n tof initiatief".

Nou ik zeg, beter kun je een samenwerking niet starten.

Een korte introductie van Remi Brouns

Hij geeft veel groeps lessen en is ruim 16 jaar trainer voor Les Mills  Gaandeweg is hij zich als ondernemer gaan ontwikkelen. Hij heeft verschillende bedrijven gehad en runt nu Speakerboxx. Ondertussen is hij Reebok ambassadeur geworden.  Tegenwoordig is hij eigenaar van Sportverloning en het laatste halfjaar is mengt hij zich in veel discussies als het gaat om de toekomst binnen onze fitnessbranche. Niet alleen de Fitness clubs, maar ook sport verenegingen in het algemeen.

Hij is van mening dat er superveel mooie kansen liggen, zoals dit initiatief: Ondernemen op Sneakers.

Remi:
Ik ben ZZP'er dus ik heb vaak weinig mensen om me heen om meer te sparen. Tijdens de eerste lowdown 2020, merkte ik veel verschil. Ik zat opgesloten in het in het huis. Voor afspraken was dit op zich wel prettig tijd technisch gezien: ik hoef niet twee uur heen en weer rijden. Ik liep nu de de de trap naar de zolder op, hadden een gesprek van uur, liep daarna naar beneden en ik had gewoon "nul komma nul" file. De enige hinder "onderweg" was het speelgoed van de kinderen, omdat ze hun spullen niet goed op hadden geruimd. hahaha

Maar ik merk vooral dat ik op zoek was naar, niet zozeer een sparringspartner, maar wel iemand om het gesprek mee aan te gaan.  Een gesprek met collega ondernemers kun je "ei" kwijt en als je een goede match bent, heb je elkaar echt wel interessante dingen te vertellen. Waarin je toch wat tips en tricks krijgt. Super waardevol dus.

Ik ben altijd wel iemand geweest die houdt van kennis delen. Ik vind het ook leuk om kennis van andere mensen te ontvangen en andere inzichten te zien. Zo is voor mij de Fitbusiness podcast gestart en zo kwamen wij elkaar tegen.

We hebben wat dat betreft hetzelfde doel: mede ondernemers kunnen spreken, te leren van elkaar en een wardevol netwerk opzetten.

Dat houdt je scherp en krijg je van alle kanten inzichten. 

Remi merkt vooral dat de combinatie van zijn activiteiten heel veel inzichten geeft over hoe onze Fitness branche ervoor staat. Waar de kansen liggen en waar we tegen aanlopen. Het is veel slimmer om dat met elkaar te delen. Zeker als we over zzp'ers en MKB hebben. 

De hele grote partijen hebben genoeg financiële middelen, die hebben vaak een marketingafdeling en soms een "onderzoeksafdeling". 

Als zelfstandig (personal) trainer/coach en MKB'er wil je vaak stappen voorwaarts zetten. Maar die tijd is er vaak niet, dus dan moet je keuzes maken tussen: ga ik m'n geld verdienen of ga ik tijd investeren in wat ik in de toekomst kan. Dus in het bedrijf versus aan het bedrijf werken. 

Remi:
Ik denk als we met z'n allen iets vaker kunnen sparren onderling, dan scheelt dat heel veel tijd in een stukje aan het bedrijf werken, waardoor je juist die progressie nu WEL kan maken. En als je allemaal experts samen kan brengen, dan is dat alleen maar mooi!

We zitten allebei in een fase in dat om als (personal) trainer/coach wat meer naar de achtergrond te stappen. We willen aan dit platform werken om jou als ondernemer beter te maken.

Samen hebben we meer dan 30 jaar ervaring in de pocket. Tijd om die krachten te bundelen en andere mensen, die de ambitie hebben om te starten met personal training/coaching, uit te breiden of bijvoorbeeld met een online coaching systeem aan de slag, staan wij voor jou klaar.

Dan hoef jij dat niet uit te zoeken en kun jij de focus houden op het trainen, coachen en begeleiden van klanten.

Daarnaast is de toegang tot het netwerk super veel waard. Helemaal wanneer dat interactief is en vragen stellen bij de juiste experts.

Wanneer je in een nieuw proces tegen kleine dingen aanloop, maar al die kleine dingen, voor bijvoorbeeld het opzetten van online programma in een E-learning omgeving, onder elkaar opsomt, dan heb je een checklist wat iedereen kan gebruiken. De kans is groot dat we hier ook een Sneaker Class van gaan maken.

Dan heb je in ieder geval een basis. Dan kun je een hele stap overslaan en hoef je dat niet allemaal uit te zoeken, kortom, het levert tijd op. 

In die tijd kun jij als trainer coach besteden aan het begeleiden en coachen van mensen. Dat is geen waarvoor je met dit beroep begonnen bent. 

Je bent niet begonnen om allerlei randzaken uit te zoeken en daarmee aan de slag te gaan.

We zitten in een tijdperk waarin je niet meer over concurrenten spreekt. De " ik ga je niks vertellen" mentalitet is niet veel meer zichtbaar.  We lopen tegen dezelfde problemen aan, dus het is veel beter om elkaar te helpen. Een goede ontwikkeling dus! 

Weerbaarheid

Remi hoorde een econoom zeggen: 

De kracht van een onderneming zit in de hoeveelheid schakels die de ondernemer om zich heen heeft.

En dan ben je veel weerbaarder tegen veranderingen of processen die wel kunnen voortbestaan, wanneer jij uitvalt. Hoe heb jij dit geregeld?

Het is goed om daarover na te denken. Los daarvan is het ook fijn om samen te werken en niet overal een expert in te "willen" zijn. 

Nogmaals, tegenwoordig gunnen we elkaar meer en zijn we minder bang van de "concurrent". Wanneer je 15 jaar geleden in de fitnessbranche, groeps/fitnessinstructeur werd, er werd de opleiding betaald door de fitnessclub, dan moest je een contract tekenen van 1 of 2 jaar jaar. En wanneer je dan een maand eerder weg zou gaan, moest je een percentage terugbetalen. Dit is slechts een voorbeeld, en heb je in vele vormen. Bedrijven waren bang dat je naar de concurrent zou gaan.

Misschien is het binnen andere vakgebieden wat erger, maar binnen de sportsector wordt een opleiding van 300 euro opgeblazen, en worden er heel veel regeltjes, verplichtingen en dergelijke vastgelegd. Terwijl ja, waar hebben we het over? 

Als we elkaar zo nu en dan kunnen helpen, zeker de huidige huidige maatschappij, dan is dat alleen maar mooi.!

Wat is jouw kracht

Los daarvan, is het is veel leuker om het samen uit te zoeken en samen te werken. 

Als jij je zeker weet waar je goed in bent en wat jouw kracht is, dan hoef je ook niet echt bang te zijn voor concurrenten? Iedereen heeft zijn/haar onzekerheden en je groeit als ondernemer natuurlijk ook in dit proces. 

Wanneer je samen in een team werkt en allemaal dezelfde visie hebt, dan heeft dit alleen maar voordelen.

Wanneer je te veel naar andere bedrijven gaat kijken, dan ben je vaak geneigd om te veel mee te gaan in de massa.

Concurentie

Gaandeweg leren we en ga je dingen aanpassen. Met een snelle groei is het goed om te kijken of je nog wel in de juiste richting aan het groeien bent. Waar nodig, stuur je bij. 

Op den duur ga je zien: dit past bij mij, dit is wat ik wil. En, dit is wat ik niet wil. Door te doen ga je ontdekken wat je daadwerkelijk wilt.

Toen je 20 jaar geleden en bedrijf wilde starten. dan moest je naar de KvK en moest je een bedrijfsplan indienen waar alles in staan. Tegenwoordig kun je vaak al met nul euro starten in een bedrijf. Je hoeft niet meer, zoals vroeger, heel veel euros in te leggen. Met wat basis kosten, kun je gewoon van start gaan. 

Het is goed om je "concurrentie" op gegeven moment misschien een beetje in de gaten te houden. Je kunt ervan leren, het zou je kunnen inspireren. Maar maak er geen dagtaak van, dat kost te veel tijd en energie.

Hou gewoon lekker de focus op jouw proces, jouw visie en jouw werkwijze.

Flexibiliteit als ondernemer

In de vorige podcast "geniet van het proces", hebben we dit duidelijk benoemd. Datzelfde geldt voor dit Ondernemen op Sneakers platform. We hebben nu wekelijks, een sneaker support waarbij mensen vragen kunnen stellen en ervaringen kunnen delen. Wij staan als team voor (personal) trainers/coaches klaar. 

Maar op het moment dat we zien dat hier bijvoorbeeld meer vraag naar is, dan kunnen we dit aanbieden. De missie en visie van hetgeen wat we willen creëren is hetzelfde, alleen de manier waarop en dus de werkwijze kan veranderen. En is helemaal prima!

Naast dat dit een leuke manier is van ondernemen, kun je je ook flexibel instellen. Op het moment dat je kunt meebewegen met hetgeen waar er vraag is, geeft dat vrijheid. Maar ook wanneer er bepaalde beperkingen worden opgelegd, zoals bijvoorbeeld vorig jaar. Dan word je aanpassingsvemogen ook flink op de proef gesteld. Het is fijn dat je niet vastloopt tijdens deze uitdagingen.

Pay it forward

Tuurlijk, ook na vijf jaar ondernemen blijf je nog steeds tegen afleidingen aanlopen. Dat je afwijkt van jouw eigen pad, dat heeft iedereen. Dus blijf scherp, bekijk de situatie regelmatig van een afstand en spar regelmatig met collega ondernemers.

Je kunt kennis, werkwijze en handige tools met elkaar delen. Als je het zelf uit probeert te zoeken, wat we overigens veel doen, kan het zijn dat je twee maanden met zorgen rondloopt, terwijl dat zo opgelost kan worden. Antwoorden liggen vaan binnen handbereik.

Het is tof om een collega te helpen, zonder dat je er direct iets voor terug wilt hebben. Deel het met anderen, of beter gezegd: Pay it forward. Jij geeft een tip aan één iemand, maar je verwacht niks terug, maar je hoopt dat deze persoon die tip ook weer doorzet naar een volgend persoon. 

Terug naar de tekentafel

Het is goed om af en toe terug te gaan naar de tekentafel. Met de Gratis Sneaker Class ga je dit ook doen. Het is heel belangrijk om eventjes uit te zoomen en dan te kijken: 

  • Lopen de de processen nog goed
  • Hoe ziet mijn ideale klanten de eruit
  • Hoe zit mijn product/dienst eruit
  • Wat kan/wil ik voor mijn klanten betekenen

    Maar ook:
  • hoe kan ik met andere partijen gaan samenwerken

Laat ook iemand anders eventjes naar jouw website kijken. Kan hij/zij jou na een klein minuutje vertellen

  • voor wie jij de oplossing biedt?
  • welke problemen jij oplost?
  • hoe mensen in contact met jou komen?

Dit is de ideale manier om niet vanuit jouw bubbel jouw eigen product te bewonderen, maar om te testen of hetgeen dat jij aanbied, ook voor de juiste doelgroep en op de juiste manier overkomt.

Niet alleen jouw klanten hebben regelmatig feedback nodig

Je zult zien dat er onverwachte en verrassende opmerkingen uitkomen. 

Wanneer de taal matcht met jouw klant en de boodschap niet juist overkomt, dan voelen mensen zich niet aangesproken. En dat is zonde! 

Wanneer je naar websites van (personal) trainers/coaches kijkt, zie je dat ze gepassioneerd zijn van hetgeen dat ze doen. Tuurlijk is het goed om jouw verhaal te delen, maar wat nog belangrijker is, is dat ze vooral hun klanten in the picture zetten. Zodat potentiële klanten zich aangetrokken voelen, omdat het verhaal herkenbaar is. Het is de bedoeling dat ze bij het lezen zoiets hebben van: oké, dit is een veilige haven voor mij om te werken aan mijn gezondheid.

Impact economie

We zitten nu in de overgang naar een impact economie. We gaan naar de impact die jij als trainer/coach hebt gehad op jouw klanten. Zeker voor de generatie x,y,z wordt dat een hele belangrijke graadmeter. Kijk bijvoorbeeld naar de schoenen TOMS. Als je deze schoenen koopt, dan wordt er ook zo'n zelfde paar schoenen geschonken aan iemand die het geld niet kan uitgeven, denk aan een derdewereld land. Dat is een supermooie initiatief en steeds meer mensen willen hieraan bijdragen.

Het gaat niet om hoe jij eruit ziet, op Instagram of op social media. Het gaat niet om jou succesverhalen, ookal vinden mensen dit geweldig om te delen.

Het gaat erom, dat andere mensen die succes hebben gehad met jou hulp, jou willen bedanken voor het gezamelijk succes. Daar heb je veel meer aan en dat is ook vele malen waardevoller.

Remi vertelt dat hij er af en toe ook ingestonken is om zichzelf in de "spotlight" te zetten. 

Het heeft gewerkt om mezelf op te hemelen maar ook heel veel deuken op heeft geleverd. 

Maar gaandeweg leer je er weer mee omgaan en kom een soort "cirkel des levens" en kom je in andere situatie terecht. Dus dus ja, ik ben daar ook in een gestonken en ik denk dat dat een ouderdoms- of groeiproces proces is. Op een gegeven moment weet je wanneer je jezelf aan de kant zet om ruimte te maken voor nieuw talent.

Ruimte maken voor voor nieuw talent. 

Op het moment dat ik (Naomi) met wedstijden bezig was dat je "identiteit" als het ware en social media stond er vol mee. Toen vond ik dat niet heel erg. Mensen wilde daar alles over weten, dus deelde deze ervaringen en prestaties. Maar op een gegeven moment ben ik ermee gestopt omdat ik m'n bedrijf wilde laten groeien. Ik wilde en wil nog steeds dat mensen met mij ging het trainen, omdat zij het vertrouwen en geloof hebben, dat ik een goede coach ben. En dat ik klanten kon helpen bij hun proces. Kortom, ik wilde niet dat mensen mij kozen vanwege een titel of wedstrijdervaring.

Momenteel heb ik daar nu een goede mix gevonden. Nadat ik een weer wedstrijden ging draaien om een "come back" te maken viel de boel even als een kaartenhuis in elkaar. Ik kreeg een burn-out op het moment dat business en wedstrijden bij elkaar zouden moeten komen in dezelfde periode. Niet heel gek natuurlijk hahahaha. Een leerzame periode, al zeg ik het zelf.

Het heeft echt even geduurd, maar uiteindelijk heb ik onwijs veel geleerd over mezelf. Ik ben veel meer dan een "atleet", ik heb zo veel meer te bieden en dat ga ik nu de wereld in trappen. 

Het gaat niet om die ene prestatie. Maar alles wat ik heb geleerd, neem ik mee in mijn ondernemersreis. 

Focus & visualisatie

Ik heb geleerd om niet te veel te kijken naar concurrenten en veel te visualiseren. En dan niet alleen het plaatje voor je zien, maar ook de emotie daardwerkelijk voelen. Op een wereldkampioenschap werd dat heel duidelijk. Tijdens de autoreis naar Duitsland heb ik echt alleen maar een plaatje afgespeeld dat ik de 1e prijs in ontvangst nam. Maar welke atleten er destijds naast me stonden, om eerlijk te zijn had ik toen geen flauw idee. Dat heb ik later teruggezien. 

Er zijn ook wedstijden geweest waarbij ik onzeker was. Je gaat kijken naar je concurrenten en bent minder gefocust bezig met jezelf. Op het moment dat je op het podium staat, moet je jezelf gewoon verkopen. En op het moment dat je die onzekerheid in je systeem hebt zitten, dan kan je proberen een masker op te zetten, maar op een gegeven moment is het ook de energie die uitstraalt. Dat zijn echt wel belangrijke dingen die ik heb geleerd: focussen op jezelf en het groeiproces. Je bent zoveel meer dan alleen die prestatie wat mensen van je zien. 

Ik moet zeggen dat ik het opzetten van het team evenementen (Njoya League) en nu met dit Online kennis- en netwerkplatform veel meer geniet van het groeiproces en de pieken.

Ik ben niet onzeker, ik kijk er echt onwijs naar uit en heb er heel veel zin in. 


---

Coach.

Op een bepaald resultaten heeft behaald met een klant dat dat zij, dr. Mee aan de slag zijn gegaan of dat zij business zijn gegroeid, omdat zij bepaalde processen hebben aangepast of samenwerking zijn aangegaan of of wat dan ook zeg. Maar dus ja, het stukje concurrentie. We hebben allemaal hetzelfde doel. Denk je dat je echt echt aan de hand, en het is goed om dat af en toe voor voor jezelf, zeg maar de goede, en en dat ook wat de woorden van andere mensen. Maar we zijn hier namelijk bij elkaar gekomen om om andere mensen te helpen.

Weet je ook wel tof want wat je, net als tijdens de tweede keer dat ik dit vandaag hoor, is er ken je ken je bent. Hij zegt nou de voor de mensen die niet in de het wereld komen, eist onder andere de coach van Kevin David even een tijdje met. Je coach, heeft heel successen liggen, heeft een boek geschreven, chasing excellence en dat boek gaat dus over hoe je het maximale uit je leven kanalen ET cetera ET cetera en nu hoorde ik hem vandaag zelf zeggen dat hij niet meer de achter die titel staat, want hij zegt: excellence is, maar het is een prijs. Winnen is iets behalen waar jij het uiteindelijk, dan ben je klaar, maar dan heb je niks. Moet ze eigenlijk chasing verfilming moeten zijn, want het gaat er meer. Ja, het gaat om, want wie gaat ons herinneren? Effe heel eerlijk gezegd: wie gaat ons herinneren? Onze kinderen, onze kleinkinderen nog heel even en daarna waarschijnlijk niemand meer. En als je dan echt echt eeuw, dan moet je president van Amerika worden, of iets dergelijks dan heb je misschien, want dan wordt je geschiedenisboeken opgenomen met zitten en anders dan zou het een. Dat maakt niet uit wat de wereld om om je heen gebeurt, of dat jij, dat je inderdaad die prijs heb gehaald of of dat jij dat succes hebben. Allerlei vertellen op prijs misschien verkeerd worden, maar dat je een bepaald succes heb gehad, dat misschien eenmalig en het zit en je niet van. De reis heb genoten, maar als je film en dan ga je meer op de reis kijken, ga je en dan ga je minder balans zoeken. En dat is ik denk dat we daar daar en daar mee naartoe moeten gaan en dat dat past bij wat jij nu ook zegt, weet je, dat is voor jou ook gewoon dat stukje voldoening wat we nu kunnen halen uit andere mensen zien slagen, in plaats van dat we zelf iets heel goed hebben gedaan en dat naar buiten kunnen brengen. Van kijk, ik heb dit bereikt, dat super tof geweest en ik heb er heel veel van geleerd. Laat ik zeggen: laat ik vooropstellen dat ik nooit willen missen, mmm maar nu is het, zeg maar, met die is nu worden gefilmd.

Voldoening en zingeving

Voldoening is ook echt wel een stuk wat heel belangrijk is, of een zingeving zeg maar naar op zoek wat wij belangrijk is op het moment dat jij gewoon goed geld kunt verdienen en je hoeft, je kunt je keuzes maken, gebaseerd op hetgeen wat je wilt doen, op wat je wil kopen of wat je wil realiseren. Zeg maar, en niet gebaseerd op je portemonnee, op wat er op uw bankrekening staat, voor kon in zon forever zeg maar dat dat stukje, dat is één ding wat heel erg fijn vindt. Daarnaast is het ook heel belangrijk dat je natuurlijk je gezondheid, dat dat goed in orde is, dus dat je geen lichamelijke beperking jij hebt en en na ja lekker in je vel zit, niet alleen maar vanuit het het, het, de binnenkant, zeg maar en en de fysieke plaatje, maar ook natuurlijk dat alle alle proces in je lichaam goed te werken. Maar daarnaast is zeker zingeving en voldoening krijgen al echt, gewoon in elke dag. Dat is het is geen en als ik een klein voorbeeldje Nuon ik, ik maak het best wel wat uren qua werk, maar het geen wat ik doe, dat vind ik echt fantastisch en één bijvoorbeeld uitdagende lang andere. Maar de connecties die ik heb, de mensen die iedereen aan de andere kant sneakers wat ik aan het opzetten ben en evenementen en al dat soort dingen dat, dat geeft mij ook heel veel energie en ook heel veel voldoening dus dan is het best wel lastig. Om dan te zeggen van ja, van van de buitenkant kan er wel eens uit per jaar, maar je bent heel veel aan het werk. Ja, dat ik hier met bepaalde dingen geld mee verdienen of straks geld mee gaan verdienen, dat betekent dat, dat is dan in één keer in het pak je werk gestopt, terwijl voldoening uit. Ik vind het gaat om te doen om een bijdrage te leveren. Maar op het moment dat er dan zeg maar als vrijwilliger wordt gezien en je hand niet het label werker aan, maar je krijgt wel zien, omgeving, voldoening en dat soort dingen dan, dan kunnen mensen dat minder in dat hoekje werk was en ik ben super dankbaar dat ik dingen kan doen en en dus ook doe. Waar is die die voldoening bij hr? En dat ik niet zit af te tellen van wanneer is het nou weekend op wanneer neer op vakantie? Op ja, ik kijk er juist naar uit om weer aan de slag te gaan. Zeg maar, dit is ja, nee.

4 belangrijke pijlers

Ja, ja, mijn mooie stad, en en dan kom je eigenlijk op vier punt, vier belangrijke pijlers teruggaan je en hebben ze alle vier genoemd in in deze podcast voor een mensen, als we bijvoorbeeld geluk nastreven of dat zingeving is. Ik denk dat er vier elementen belangrijk zijn: 

  1.  we moeten een soort van basis inkomsten zijn waarin je goed van kan leven, maar ook je je partner keer uit eten kunt nemen, iets leuks met je kinderen kan doen. ET cetera
  2. je moet je zelf kunnen ontwikkelen en dan moeten skills zijn waarin jij je zou willen ontwikkelen. 
  3. je wilt  gezond zijn
  4. je wilt een impact kunnen kunnen maken. 

En ik denk, als je die vier pijlers hebt, en je daarop kan focussen, dat je als persoon zo veel meer uit je leven kan halen, dan altijd maar zorgen moeten maken om dingen of alleen maar bezig zijn met het behalen van "dat ene succes", en dan vergeet het al die andere dingen er omheen. Zonde!

Ja, ik, ik heb hier niks meer aan toe te voegen. Ik denk dat het een hele mooie afsluiter is voor voor deze aflevering. Remy ik bedoel je ja, onwijs bedanken en super, of dat je aan boord ben gekomen bij ondernemen op sneakers team. Op het moment dat je dus naar de website toe gaat ondernemen op sneakers punt NL, dan kun je dus bij een team ook een stukje informatie over die vinden over beira natuurlijk ook daarin, en je bent er gratis sneaker gas gaan claimen. Het cadeautje van mij voor jou en met deze goede, ja, sneaker glas, mazen klas, met verschillende topics hoe jij je bedrijfsproces kunt gaan verbeteren, meer omzet qua gaan halen en zichtbaarheid kan gaan voor grote, dat komt allemaal naar voren. Dus ik zou zeggen: jouw gratis niet, klas. En dan hoor ik jullie van een keer weer bij een nieuwe bondscoach, woensdag op jullie, tijdens de support sessie in onze community je dingen!

Reactie plaatsen