Sales proces (van A tot Z) inclusief praktische werkmethoden
17 mei 2022 
2 min. leestijd

Sales proces (van A tot Z) inclusief praktische werkmethoden

Vandaag sta ik om 12 uur voor jou klaar en om een waardevolle training geven in de besloten community:

Het opbouwen van een relatie bestaat uit meerdere fases. Toch worden belangrijke stappen vaak overgeslagen en wordt het product meteen gepresenteerd als de klant hierom vraagt.

Denk aan:

  • wat kost jij als personal trainer?
  • hoelang zit ik hier dan aan vast?
  • waarom ben jij zo duur, daar kan ik het voor xx prijs krijgen

De kans dat een potentiële klant op dit moment een besluit gaat nemen, puur gebaseerd op een prijsvergelijking, is onwijs groot.

Kortom, je hebt geen eerlijke kans gehad om duidelijk te laten zien waar jij meerwaarde kunt bieden en waarom zij wel met jou "moeten" samenwerken.

Potentiële klanten zullen:

  • ✅ zich aangesproken moeten voelen tot de oplossing die jij aanbied;
  • ✅ het vertrouwen moeten hebben dat jij ze kunt helpen ( 3 P’s Prijs, product en persoon);
  • ✅ het geloof moeten hebben dat zij, samen met jou, het gewenste doel zullen behalen.

Hoe ziet jouw klantreis eruit:

  • Wat is jouw doelgroep? Wie is jouw ideale klant?
  • Welke route lopen jouw potentiële klanten langs, welke stations passeren ze?
    (advertentie / website / email lijst / gratis waarde leveren / live contact momenten / betalende klant)

Verschillende lead fases:

  • koude leads / lauwe leads / warme leads / hot leads

Live contact moment:

  • Aangeven hoe het gesprek eruit ziet
  • Kwalificatie vragen
  • Demonstratie (paint the picture)
  • Voorstel / Aanbod (hoe het traject eruit ziet)
  • Close / Afsluiten
  • Follow up

Huidige situatie van de klant / Kwalificatie vragen:

  • Wat is de huidige situatie van de klant?
  • Hoelang zit de klant in deze situatie?
  • Wat is het gevolg, als deze situatie niet opgelost wordt?
  • Is er spraken van urgentie?


Gewenste / droom situatie van de klant:

  • Wat is de gewenste situatie van de klant?
  • Wat heeft de klant al gedaan om deze situatie te veranderen?
  • Waarom hebben vorige acties niet het gewenste resultaat opgeleverd?
  • Hoe denkt de klant deze situatie wel te kunnen veranderen?
  • Wat betekent het voor de klant, om deze situatie op te lossen?
  • Wat hebben ze ervoor over om deze situatie op te lossen?

We sluiten af met een aantal van de veel gemaakte en voor de hand liggende fouten en bijbehorende oplossingen.

Herken jij jezelf in het bovenstaande en wil je voorkomen dat je deze klanten misloopt? Blok straks uurtje vrij voor deze Sneaker Support Training!

Stuur ons een bericht en wij sturen jou een link zodat je deze training kunt bijwonen.

Uiteraard is deze training achteraf te vinden in ons KennisLab onder de categorie: >>> Opnames Sneaker Support

Wij staan te trappelen, tot straks!

Reactie plaatsen