De juiste marketingmix en sturen op cijfers, Mitchel Lemans
29 december 2021 
8 min. leestijd

De juiste marketingmix en sturen op cijfers, Mitchel Lemans

De aflevering waarbij we niet leuke ondernemerspraat omzetten in kraakheldere kennisoverdracht door middel van herkenbare metaforen waardoor het kwartje sneller valt.

Twee onderwerpen komen heel duidelijk naar voren ⤵️ 

  1. ✅Hoe maak je een goede marketing mix;
  2. ✅Waarom je proces matiger moet denken en constant moet (bij)sturen op cijfers.

Wat kan Mitchel voor jou betekenen? En waarom zou je deze aflevering tot het einde moeten willen luisteren? 

Hij deelt zijn ervaring als personal trainer van het eerste uur en een aantal manieren hoe je 25-30% groei in jouw onderneming kunt realiseren.

Kortom, praktisch toepasbare tips voor jou als (zelfstandig) personal trainer & coach.

Klanten doen zaken met jou omdat ze je mogen en vertrouwen. Dus het is belangrijk om goede verhalen te verzamelen.

Praktisch: biedt gratis coaching aanbieden en reviews verzamelen. Zo voorkom je dat het een "Wij van wc eend, adviseren wc eend"

Om dit meteen goed aan te pakken, hebben we een checklist voor je gemaakt. >>> Ontvang gratis toegang tot deze checklist

Maak een lijst van mensen die je wilt benaderen:

  • A: top klanten, die gaan sws met jouw actie meedoen;
  • B: mensen die mogelijk twijfelen, maar die je wel wilt gaan benaderen;
  • C: een mooie lijst van extra mensen, altijd goed om achter de hand te hebben.

Deze stroom van mensen heb je constant nodig om te kunnen groeien. Bl

"Zou je mij ergens mee kunnen helpen? Ik heb een programma voor vrouwen ontwikkeld van 30 dagen, zou je deze voor mij uit willen proberen?

Ik hoef er niks voor te hebben, graag ontvang ik alleen 2 feedback punten van je:

  1. Wat vond je ervan?
  2. Hoe kan ik dit product verbeteren?

Heb jij een soortgelijk actie al toegepast? Zo nee? Let's grow🚀

Mensen gaan jou alleen maar volgen, wanneer je iets interessants te vertellen hebt.

  • Maak de content smeuïg;
  • Maak de content herkenbaar;
  • Storttelling, het gevoel geven dat jij jouw doelgroep snapt.

Enkele nadelen social media: 

Dit is iets wat je zeker moet onderhouden, voor relatief weinig resultaat (extra volgers). Los daarvan weet je niet zeker of dit kwaltatieve leads (potentiele klanten) zijn. 

Wat kun je wel doen via social media?

Mensen proactief benaderen!

  • Waar zit jouw doelgroep (zoek bijvoorbeeld lokale ondernemers);
  • Like/volg potentiele klanten via hun social media account;
  • Stuur deze mensen een (persoonlijk!) bericht;
  • Zorg ervoor dat je verhaal (feed) compleet en herkenbaar is. Wanneer mensen jouw profiel bezoeken, moeten zij zich meer dan welkom voelen.

Wanneer je jouw cijfers op orde hebt, en je weet wat een lead jou mag kosten, kun je dit bedrag ook investeren in een mooie samenwerking (ipv of ter ondersteuning van jouw advertentie budget)

Een meest voorkomende fout: mensen willen ondernemen... maar veel mensen willen niet on-der-nemen. Wat heb je vandaag gedaan, om morgen dichter bij je doel te komen? Wat heb je "ondernomen"?

Met alleen foto’s/video's maken en content te delen op social media, kom je er simpelweg niet. Je moet echt het heft in eigen handen nemen.

"Als je de uitkomst wilt veranderen, moet je in de som gaan rommelen. Wanneer je alleen focust in de uitkomst, gaat de som niet veranderen en blijft het resultaat hetzelfde."

Op ons besloten community, hebben wij ook een checklist voor je gemaakt hoe en met welke partijen jij kunt samenwerken. Wil je hier toegang tot? 

Stuur ons dan een berichtje!

Ga een samenwerking aan met makelaars! Tijd om mensen te verwelkomen in jouw regio met een gezonde trainingsessie 💪🏼

of het nu clubkampioenschappen zijn, of een Wereld Kampioenschap?
Je moet in consistent in beweging komen en veel "luxe" extra dingen laten, om een prestatie te kunnen neerzetten.

Zoek uit wat mensen echt willen!
Een schouderklopje, aandacht, erkenning, een luisterend oor...

Het is de uitdaging om mensen in hun drukke leven, sport te laten ervaren als een gezonde uitlaatklep en hier ook plezier in te vinden.

"Structuur en regelmaat is voor mijn coaching het belangrijkst. Wanneer zij op komen dagen, kan ik het stukje energie management reguleren. Het is aan mij als coach, om hier in richting aan te geven."

Durf ook nee te zeggen, wanneer jij niet de expert bent, en door te verwijzen naar een specialist. Wanneer jij jouw netwerk/connecties onderhoudt, kun je mensen ontzorgen en snel schakelen zodat mensen op de juiste wijze, efficiënter hun doelen kunnen bereiken. 

Het is een proces om te ontdekken wie jij echt goed kunt helpen, en wie jij beter niet kunt helpen. Neem de tijd voor dit proces en probeer niet alles vooraf al in te vullen.

  • Ga eerst aan de bak en doe je ervaring op
  • Luisteren naar je klanten, wat zijn hun behoeftes en wensen. Speel hierop in (marketing technisch)
  • Start direct met reviews verzamelen
  • Vervolgens kun je een degelijke website opzetten (dit hoeft niet heel uitgebreid!)
  • Blijf investeren in opleiding en bijscholing
  • Zorg ervoor dat je jouw netwerk uitbreidt, zodat je snel kunt schakelen wanneer nodig/gewenst

  • Maak een simpel maar goed onderbouwd ondernemersplan
  • Laat jouw plan bekijken door een ervaren ondernemer
  • Bedenk samen, hoe je bepaalde investeringen zou moeten maken
  • Evalueer regelmatig en stuur jouw onderneming en de bijbehorende acties op cijfers!

Vaak kom je tot de kern wanneer je regelmatig acties gaat elimineren, in plaats van dat je acties gaat toevoegen. Zo hou je jouw doel helder en loop je niet vast in onnodige extra handelingen.

  • Wat is je omzet
  • Wat zijn je kosten (personeelskosten, huurkosten, sales, marketing, overig)

    Het is belangrijk dat je ten alle tijden verantwoorden hoe de cijfers bewegen.

Je moet kunnen voorspellen hoe de cijfers gaan lopen. Op deze manier kun je hierop inspelen (ondernemen), voordat deze scenario’s zich voordoen.

Dit is dus niet reactief!
Maar je gaat proactief aan de bak!

  • Hoeveel leads heb je op dit moment/ lopen er consistent binnen?
  • Hoe is je conversie ratio? 
  • Wie / hoeveel mensen gaan er een proeftraject (kennismaking traject) starten?
  • Wat zijn A, B of C klanten?
  • Hoeveel nieuwe leden kun jij inschrijven deze maand?

    Het is het belangrijk dat je het bovenstaande inzichtelijk kunt maken voor jezelf. 
    Alleen dan kun je hierop sturen.

    Daarnaast is het goed om te zorgen dat je altijd een mooie aanloop hebt van potentiële klanten.

    Hoeveel tijd steek je in content dat weer verdwijnt?
    Hoeveel tijd steek je in content dat blijvend zichtbaar is en/of ervoor zorgt dat jouw website sneller gevonden wordt.

  • Houd je content strategie duurzaam. dat wil zeggen: steek geen verloren tijd in teveel "perfecte" social media posts die dezelfde dag nog verdwijnt in andermans tijdlijn
  • Zet betaalde campagnes aan op google
  • Retagret website bezoekers op YouTube, social media kanalen etc

Extra tip:
Speel in op de zoekopdrachten van mensen, dus kijk naar de relevantie. Gebruik de tool >>> Answer the public

Maak jij al gebruik van "Google mijn bedrijf"?

Zo nee? Aan de slag!
>>> Bekijk hier hoe je hiermee om moet gaan

"Het is best raar dat we als trainers alles tot in detail kunnen vertellen over de data van training, voeding etc Maar vaak niet onze cijfers kunnen opratelen."

Laat het een goed voornemen zijn om in het nieuwe jaar, als je dit nog niet deed, de cijfers in jouw business wel overzichtelijk maakt en je op voorhand proactief kunt ondernemen op scenario’s, om een groeiende stijgende lijn van jouw winst voort te zetten.

Laat de atleet in jou naar voren komen, niet in fysieke prestatie, maar in jouw business prestaties. 

De website van Mitchel Lemans kun je vinden op >>> https://www.mile-company.com/

>>> Laat via deze pagina wat van je horen  

Veel luisterplezier en Njoya day!

Reactie plaatsen