Deze week hebben een een fragment van ons wekelijkse Sneaker Support voor jou klaar staan.
Dit kennis- en netwerkplatform is opgezet voor de zelfstandig (ondernemende) personal trainer/coach. We hebben een prachtig beroep, maar we weten ook dat we veelal alleen aan het knokken zijn om onze business op te zetten of in deze periode, overeind te houden.
Of het nu (nieuwe) uitdagingen zijn, je wilt sparren met collega trainers/coaches of je vind het fijn dat iemand mee kijkt over je schouder, wij staan als team voor jou klaar!
Deze week kwam het zogenaamde "vliegwiel" ter spraken.
- Wat is een vliegwiel;
- Hoe zet je het vliegwiel aan;
- Waarom is een vliegwiel belangrijk voor jouw business.
Luister deze aflevering, ontdek de werking van het vliegwiel en ga ermee aan de slag.
In het begin is het vaak lastig om iets op te zetten. De processen te bedenken zodat jouw business gaat lopen.
- Hoe kom je aan jouw eerste klanten?
- Welke (marketing) strategie gebruik je om "leads" te genereren?
- Hoe kun je deze processen verbeteren om het "voor je" te laten werken?
- Hoe worden jouw diensten steeds meer waard?
Het is belangrijk om te ontdekken:
- Wat werkt er vooral niet voor jou?
- Waar jij jezelf in onderscheid (marketing technisch gezien)?
- Hoe je jouw marketing in kunt zetten?
Kortom, hoe gaat jouw strategie eruit om een constante stroom van potentiële klanten aan te trekken en jouw business van goed naar "the next level" te laten stijgen💫
Op welk (media)kanaal past het best bij jou?
- Ben je goed in schrijven?
- Vind je het fijn om je stem te horen, maar vind je video nog een beetje spannend?
- Of durf je jouw kennis te delen middels korte video's?
Het is goed om regelmatig jouw strategie onder de loep te nemen ipv meer van hetzelfde te doen.
- In welk proces loopt het vast?
- Wat kun je verbeteren?
- Is er "teveel" massa, in jouw strategie, waardoor er vertraging oploopt? Wellicht is het goed om acties te elimineren?
- Matchen mijn grotere doelen nog met het vliegwiel dat ik nu draaiende heb?
Ikzelf, merk dat het mij richting geeft in het ondernemerschap.
Wees niet bang om 80% van jouw content prijs te geven, zodat mensen willen betalen voor de overige 20%.
Jouw coaching gaat om het hele proces, de weg van de huidige situatie naar de gewenste situatie. Het stap voor stap meenemen van mensen door de juiste stappen. Het praktisch toepasbaar maken van de tips die je wellicht hebt gedeeld, maar mensen zelf nog niet toe kunnen passen op het juiste moment.
De meest rendabele marketing is je social media marketing.
Het is wel belangrijk om jouw marketing per kanaal anders aan te vliegen.
- Op Linked-In willen mensen vaak lezen (tekst);
- Op Instagram willen mensen veel kijken (beeld & tekst, nieteens altijd audio);
- Op YouTube willen mensen vanzelfsprekend kijken, ze gaan hier echt voor "zitten" (beeld & audio);
- Op een Podcast kanaal willen mensen luisteren wanneer ze bijvoorbeeld onderweg zijn (audio only).
- Facebook wordt vaak gebruikt voor advertenties, het samenkomen in groepen en mogelijk discussies.
- Ook TikTok wordt regelmatig gebruikt door (personal) trainers & coaches. Maak jij hier gebruik van?
Uiteindelijk gaat het erom dat je voor jezelf een keuze maakt welke tool(s) je gebruikt om jouw doel te bereiken. En dus, welke manier van communiceren het best bij jou past en op welke manier jij jouw vliegwiel efficient kunt laat draaien.
Ben je getriggerd en wil je met het vliegwiel aan de slag?
Neem dan een kijkje in The flywheel effect en/of Good to Great ⤵️
The Flywheel effect, Jim Collins
Het vliegwieleffect is een concept ontwikkeld in het boek "Good to Great". Hoe dramatisch het eindresultaat ook is, transformaties van goed tot groot gebeuren nooit in één klap.
Bij het bouwen van een geweldig bedrijf of een onderneming in de sociale sector is er geen enkele bepalende actie, geen groots programma, geen moordende innovatie, geen eenzame meevaller, geen wondermoment.
Het proces lijkt eerder op het meedogenloos duwen van een gigantisch, zwaar vliegwiel, keer op keer, momentum opbouwen tot een punt van doorbraak, en daarna.
Good to Great, Jim Collins
In dit boek wordt één vraag beantwoord: kan een goed bedrijf een geweldig bedrijf worden, en zo ja, hoe?
Op basis van een vijfjarig onderzoeksproject waarin bedrijven worden vergeleken die de sprong hebben gemaakt naar bedrijven die dat niet hebben gedaan, laat Good to Great zien dat grootsheid niet in de eerste plaats een functie van omstandigheden is, maar grotendeels een kwestie van bewuste keuze en discipline.
Dit boek bespreekt concepten als Level 5 Leadership; Eerst wie, dan wat (zet eerst de juiste mensen in de bus, zoek dan uit waar je heen moet rijden); het egelconcept en het vliegwiel.
Loop je vast en wil je sparren over dit onderwerp?
Maak dan gebruik van de wekelijkse Sneaker Support in onze community! Ons team staat elke dinsdag om 12.00 uur voor jou klaar om jouw uit de brand te helpen.
Ben je nog geen lid?
Neem dan >>> contact met ons op dan nodigen we je uit om een sessie bij te wonen.
Presteren doe je niet alleen, winnen doe je samen!🎉
Veel luisterplezier en Njoya day!