Verschillende methodieken om in de juiste focus te komen
24 mei 2022 
4 min. leestijd

Verschillende methodieken om in de juiste focus te komen

Ken je dat gevoel dat start met een goed voornemen?
Of het nu sales, ontwikkeling, of iets anders is....

Je hebt een vliegende start, maar na twee of drie maanden moet je constateren dat je helemaal niet meer met je goede intenties bezig bent.

Je moet jezelf weer oprapen en opnieuw starten, of je geeft op.

Consistentie is een belangrijke sleutel tot succes.

Maar hoe kun je nu die focus behouden?

Remi heeft de training "Verschillende methodieken om in de juiste focus te komen" in de besloten community gegeven.

Hierbij ontdek je welke stappen helpen, om op lange termijn succesvol te zijn.

Omdat deze training een lekker tempo bevatte en uiteraard waardevol is, hebben we besloten deze audio opname in een podcast vorm beschikbaar te stellen voor alle luisteraars.

In deze Sneaker Class geeft Remi je 5 belangrijke tips om dit succes te bereiken en vol te houden. Hoe jij in sneltreinvaart kan zorgen voor consistentie binnen je bedrijf.

In de video laat Remi je een Lineaire lijn zien en een lijn in een golfbeweging. Wat betekent dat nu eigenlijk? Deze is terug te vinden in >>> onze leden omgeving

Lineair

Je wilt routine in je werkzaamheden krijgen, zodat je altijd succesvol kan zijn. Het zou het mooiste zijn als je in een constante lijn beetje bij beetje kan blijven groeien. Als je op deze manier ‘lineair’ werkt dan kunnen je hersenen dat goed verwerken.

Golfbeweging

De realiteit is vaak dat we werken in een golfbeweging. Je gaat er helemaal voor, januari is een topmaand en je hebt je targets gehaald. Het is je goed afgegaan, en je neemt een beetje gas terug.

Realiteit

Het gevolg is dat je energie wat daalt, naarmate je gas terug neemt. Je hebt krijgt daardoor minder gesprekken, minder afspraken, minder telefoontjes. De flow waar je in zat tijdens het aanleveren van nieuw potentieel die valt dan een stukje terug. Dit betekent dat je bij een nieuwe maand dus weer volop aan de slag moet.

Voornemens

Iedereen die start heeft goede voornemens, maar dat ebt na een tijdje weer weg. Je moet dus constant weer je marketing een boost geven.. We leven vaak in de golflengte, vandaag doen we even wat minder, morgen weer wat meer. Maar het is juist de bedoeling om stabiliteit te creëren!

Om een lineaire groei te bereiken hebben we 5 tips voor je op een rijtje gezet:

  1. Routine, ongeacht hoe je je voelt, start de dag met de routine waarmee je moet starten. Dan begint je de dag al met een succeservaring!

  2. Minimaal vs Maximaal, leg vast wat je minimaal moet doen. Bijvoorbeeld je sales doelen, al wil je er elke dag 1 closen, doe er dan ook niet meer. Word eerst comfortabel met dit ene doel. Wanneer het je goed af gaat, pas dan ga je er meer van doen.

  3. Evalueer, Breng voor jezelf in kaart, waar zit je nu? Wat kan je opschalen, wat ga je minder doen? Wat gaat er niet goed? Wat kan je doen om te zorgen dat iets wel goed gaat? En wat moet je elimineren?

  4. Emoties minimaliseren, Dit is een hele belangrijke tip. Sta niet te lang in een positieve of negatieve emotie. Je mag er even mee bezig zijn, maar laat het daarna weer los. Dit geldt dus voor positief en negatief. Blijf niet te lang hangen. Er verandert niets. Vier je succes maximaal een dag en ga dan verder met consistent werken! Tijdens de Masterclass legt Remi je precies uit waarom hij er zo over denkt.

  5. Abstracte doelen, Als je doel is om €100.000 aan omzet te behalen. Is jouw jaar dan succesvol als je jouw doel niet bereikt, maar je hebt wel een omzet van €99.999 aan het eind van het jaar. Maak je doel dan minder abstract. Ga bijvoorbeeld voor financiële onafhankelijkheid.

Zingeving

Wat is de zingeving van jou doel? Je blijven ontwikkelen, zodat je mensen kan blijven inspireren?

Zorg vooral dat je niet blijft hangen in een negatieve spiraal. Als dat toch gebeurt voer dan maximaal het minimale uit. Denk jij uit 5 gesprekken 1 sale te halen, lukt dat niet, vraag je dan af hoe dat komt.

Zeg dit niet: Wat ik doe werkt niet.
Zeg dit: Hoe komt het dat dit niet werkt?

Voorbeeld, als je een boompje wil laten groeien...

Je hebt een zaadje en die stop je in de grond. Je geeft het zaadje water en op een gegeven moment komt er een plantje uit. Dit plantje groeit, maar dan zie je opeens dat het boompje aan het verwelken is. Je ziet hem langzaam afsterven. Dan ga je natuurlijk niet dat boompje veranderen.

Wat je wel doet is de omgeving om het boompje heen veranderen. Je kijkt bijvoorbeeld of het boompje genoeg water krijgt, of genoeg zonlicht. Deze manier van kijken kan je toepassen op je bedrijf.

Als je niet die ene sale krijgt uit die 5 gesprekken, dan ga je niet je structuur veranderen, je gaat je afvragen hoe het komt.

  • Wat heb jij in je omgeving gedaan?
  • Heb je wel de goede klanten?
  • Hoe voer je jouw gesprekken?
  • Heb ik me laten verleiden om eerst mijn prijs te noemen binnen de eerste 5 minuten, zonder dat je de klant je meerwaarde hebt uitgelegd?

Kijk dus niet alleen naar concrete doelen of je je resultaat al bereikt hebt. Kijk hoe je je acties hebt gedaan, en beloon jezelf op de acties die je doet. Dat heeft op de langere tijd veel meer effect.

Met deze Masterclass en 5 waardevolle tips ga jij naar een lineaire groei en voorkom je dat je in een golfbeweging komt.


Stop met magnetron maaltijden en start met het bereiden van oven maaltijden

Aldus Remi Brouns

Ben je nog geen lid en wil je een keer aanhaken bij onze Sneaker Support?

Stuur ons een berichtje en dan ontvang je de unieke link voor deze training.

Presteren doe je niet alleen, winnen doe je samen
Njoya day!

Reactie plaatsen