Tijdens de vorige Sneaker Support Training hebben we upsell mogelijkheden besproken. Een manier om jouw klantwaarde te verhogen. Uiteraard kan het aangaan van samenwerkingen en upsell elkaar overlappen. En kun je op verschillende manieren samenwerkingen aangaan.
De meerwaarde van samenwerken
Wanneer ik de stap zette om als zelfstandig personal trainer/coach te werken. Stond ik er alleen voor. Ik had geen collega's om me heen om te sparren. Kortom geen feedback, adviezen en een luisterend oor wanneer je even stoom wilt afblazen.
Omdat ik op thuis of werklocatie van klanten lesgeef, ben je regelmatig onderweg. Voor mij is dit de tijd om mijn hoofd lekker te laten razen, ideeën en oplossingen poppen zich op en wanneer ik er behoefte aan heb, bel ik met familie, vrienden of collega ondernemers.
Momenteel zijn er verschillende online plekken om samen te komen.
Maar zijn we afhankelijk van algoritmes, waardoor je relevante informatie vaak mist. Is de structuur overzichtelijk, waardoor je alsnog tijd kwijt bent omdat je moet zoeken. Los van alle afleiding waar we allemaal gevoelig voor zijn. Irritante reclames die oppoppen of een van de vele notificaties die jouw aandacht trekken en weghalen van jouw focus.
Wanneer je wilt samenwerken met een fitness professional, is het belangrijk om te weten dat jouw missie, matcht met zijn/haar missie. Dat jullie werkwijze past bij jouw normen en kernwaarden.
Kortom je wilt een duurzame relatie opbouwen en onderhouden.
Je ziet steeds meer samenwerkingen ontstaan. De kloof tussen fysiotherapie en trainer/coach is kleiner geworden, maar we hebben nog een lange weg te gaan. Mensen zien de meerwaarde van het bundelen van krachten wanneer het belang van de klant op nummer 1 staat.
Note: Ik kan het niet anders zeggen dat je in deze branche veel egotrippers rond hebt wandelen. Heel jammer, maar helaas waar. Onwijs zonde, want dit staat de persoonlijke groei en bloei van hun business in de weg.
Mensen waar wij graag mee samenwerken...
beseffen dat iedereen sterke kwaliteiten heeft. Ze beseffen ook dat er genoeg aandachtspunten zijn, waaraan gesleuteld mag worden. Het is de kunst om niet alles zelf te willen doen, maar je te verbinden met gelijkgestemden.
Als gepassioneerd fitness fan, ben je vaak geneigd om jouw klanten op elk gebied te kunnen coachen. Niet alleen training, maar ook voeding. En het liefst ook de specifieke trainingen voor vrouwen in de overgang.
Oh en tijdens de lock-down zijn er ook aardig wat dames zwanger, dus daar wil je ook een programma voor aanbieden.
En natuurlijk de jongere generatie, die wil je inspireren en laten bewegen. Want het is natuurlijk verdrietig dat kennis over het belang van sporten en gezonde voeding, niet standaard op school wordt aangeboden.
Je wilt het aanbod zo groot mogelijk maken en iedereen helpen.
Een prachtig idee, maar het kan efficiënter. Je wilt jouw klanten begeleiden op een effectieve manier. En je zou jouw tijd en energie op een efficiëntere manier in kunnen zetten. Hoe?
Dit doe je door simpelweg keuzes te maken.
Tijdens de 1e video van de Gratis Sneaker Class zijn we ingedoken op de vraag wie jouw ideale doelgroep is. Hierin heb je meegenomen waar jij goed in bent, waar jij jezelf in onderscheid en hoe je jouw klanten op een eerlijke en effectieve manier van A naar Beter kunt begeleiden.
Zeg ja, tegen jouw sterke kwaliteiten... zeg nee, tegen al het andere wat op je pad komt.
Het is niet alleen een last van je schouders als je je op 1 (enkele) kwaliteiten kunt focussen, het zorgt voor rust in je hoofd en groei in je business. Daarnaast is het een eerlijke en transparante manier om jouw klanten van de juiste kennis en coaching te voorzien.
Stuur ons een bericht als je deze training bij wilt wonen.
Uiteraard is deze training achteraf terug te kijken voor de leden: >>> Opnames Sneaker Support